چالش منطق متناقض〰روز پنجم

ســـــــلامــــــــــــــ

پدر این چالش فرهان عزیزمون(گودبوی خودم^^) هستش.

30 روز کنار هم با...

 

"منطق متناقض"

〰️روز اول〰️۹/۱۲/۱۴۰۰〰️

"آدم های نادرست بهترین درس هارو بهت یاد میدن!"

منظور از آدم های نادرست چیه؟

برداشت من اینه:کسایی که با تو هدف و خواسته هات مخالفن،گرگ هایی با لباس برَه

یا بهتر بگم دشمن هایی با ظاهر دوست!

این دسته از افراد بهت یاد میدن که اعتماد رو نمیشه خرید و فروش کرد

که صداقت به اندازه زمان با ارزش عه!

نظر تو راجب این موضوع چیه؟!...

〰️روز دوم〰️۱۰/۱۲/۱۴۰۰〰️

(عید مبعث مبارک) 

شکست و پیروزی

همه ما قبول کردیم که وقتی یکاری میکنی یا وارد رقابت میشی در نهایت یا میبری یا میبازی

اما آیا واقعا این درسته؟

من که میگم نه.. چرا؟! خب بذارید یه گذر ب دست نوشته های دوستام برای من بزنم و بگم... 

~فاطمه دوست دوران متوسطه اولم تو دفترم یک صفحه کامل راجب جمله ها و دیالوگ های محبوبش نوشته و با این شروع کرده:

+از جنگ یه جوری حرف نزن که انگار بازیه! جنگ هیچ برنده ای نداره. برنده مال بازی های بچگانه است. مادری که پسرشو از دست داده بعد از اینمه فهمید تیم پسرش جنگ رو بُردَن، میتونه خوشحالی کنه؟ ~

(درصورت دانستن منبع این پاراگراف یک کامنت من را مهمان کنید^^)

خب فکر کنم منظورمو تا حدودی متوجه شدید.. آدم حتی اگه برنده اعلام بشه باز هم چیز هایی رو توی اون رقابت از دست داده... حداقلش وقت عه.. ممکنه اعتماد و اعتبار و سلامتی و آرامش و... هم از دست بده.،بستگی به اون مسابقه داره.

و حتی کسی که بازنده رقابت اعلام میشه اون هم چیزهایی رو ممکنه بدست بیاره و حداقلش تجربه است!

〰️روز سوم〰️۱۲/١٢/١۴٠٠〰️
بچه‌های‌طلاق‌هیچ‌آینده‌ی‌موفقی‌ندارن
نمیدونم چند نفر از شماهایی که این پست رو میخونید والدینتون طلاق گرفتن
یا بین دوستا و نزدیکا بچه ای باشه که والدینش طلاق گرفتن 
اما اینو میدونم نباید بذارید این اتفاق کل آینده شماها رو تحت تاثیر قرار بده!
اینکه یه زوج به هردلیلی تصمیم به طلاق میگیرن حتی با کلی جنگ و دعوا میتونه تاثیرات مثبت خودش هم داشته باشه. 
واقعا میگم من متخصص جامعه شناسی و روانشناسی رو.. نیستم فقط یه دانش آموز توی این جامعه عم و هر روز میبینم بچه هایی رو که والدینش طلاق گرفتن و با یکی از اونها یا حتی با پدر/مادر بزرگش زندگی میکنه ولی هنوز با انرژی به کارهایی که دوست داره انجام بده ادامه میده
و همینطور بچه هایی که خودشونو بازنده میبینن و... قطعا شما هم میدونید!
اما این آخرش نیست بچه ها درسته یجاهایی فقدان هست ولی تهش نیست
ما داریم آدم های موفقی سراسر دنیا که بچه طلاق اند ولی الان موفق اند!
و دو تن از این عزیزان که من به یاد دارم
یکی احسان علیخانی کارگردان و تهیه کننده و ایده پرداز تلویزیون و سینمای ایران
و دیگری آقای بهرام افشار بازیگر تلویزیون سینما تئاتر 
〰️روز چهارم〰️١۴/١٢/١۴٠٠〰️
آدمی‌که‌از‌احساساتش‌حرف‌نمیزنه‌سردومغروره
یا حتی جملاتی شبیه به این جمله
بیاید اینو یاد بگیریم و مرتب به خودمون یادآور بشیم که حتی تو و خواهر/برادرت که توی یه خانواده و با شرایط مشابه رشد کردید از نظر رفتاری و اخلاقی تفاوت های زیادی دارید چه برسه به آدم های دیگر اجتماع مون!
گاهی تجربه ها باعث میشه شخص نسبت به بقیه کم اعتماد یا بی اعتماد بشه یا حتی به صورت خیلی ناخودآگاه همچین رفتاری داره بخاطر دیده هاش، شنیده هاش و حتی نوع تربیتش:)
همه رو نباید با یه چوب زد.. اصلا نباید کسی رو با چوب زد وقتی میتونی اول با حرف زدن منطقی دنبال وجه اشتراک یا موضوعات دیگه بود
من همیشه میگم
فرهنگ سازی اول باید از خودمون شروع شه!
من اول باید خودمو بسازم بعد به دیگران کمک کنم تا همه بتونیم وضع رو بهتر کنیم
توضیحات عنوان امروز شاید در نگاه اول نامربوط باشه
ولی بعتون قول میدم با خوندن دوباره این چند پاراگراف متوجه میشید ارتباطشون رو:)
〰️روز پنجم〰️٢٩/١/١۴٠١〰️
کنکور و عدالت آموزشی.
ما همه چندسالی رو دانش آموز و دانشجوی این سیستم بودیم و هستیم و احتمالاً خواهیم بود
همه هم میدونیم چه خبره.. مدیریت های منفعلانه و حتی سودجویانه زیاداند
کسایی که وظیفه‌ی شغلیشون خدمت و کمک به قشر دانش آموز و تسهیل یادگیری اون هاست دارن خون اکثر این جماعت رو یا میمکن یا میریزن تو شیشه
مدارس به چندین نوع مدیریت و بخش تقسیم شده.. دولتی.. نمونه دولتی.. تیزهوشان.. شاهد.. ایثارگران.. هیئت امنایی و غیرانتفاعی (غیردولتی) 
مگه نه اینکه همه  عضوی از این جامعه ایم و همه باهم برابر؟ 
پس این سنجش های ابلهانه چیه که مارو دسته بندی میکنه براساس هوش و پول؟! 
این سنجش ها چندبار بهتون حس بی کفایتی، خجالت، عصبانیت داده؟ 
مگه علم ثابت نکرده ک اگه من نویی تو ریاضی بی استعداد عم حتما تو علم و هنر دیگه ای مثل موسیقی یا ادبیات سرشار از استعداد و زکاوتم؟ 
بیشتر شدن فاصله طبقات اجتماعی از همین جاها شروع میشه
این کارها ذره ذره باعث میشه ما در آینده نسلی پرمدعا تر از نسل های قبل باشیم که چی
که من پولم بیشتره.. من عقلم.. من هنرم و.. 
در کنار این ها این سیستم حتی با کنکور هم به این مقایسه ها بیشتر دامن میزنه
زمانی که در دوره پهلوی دانشگاه هایی مثل شریف و تهران بنا شد تصمیم گرفتند تا بوسیله ازمون ورودی برای داوطلب ها تعیین سطح علمی انجام بدند
اما حالا همون ازمون ورودی به غولی با اسم کنکور تبدیل شده ک هزاران موسسه و غیره به حق و ناحق کارهایی برای قبولی متقاضی با رتبه عالی در دانشگاه های معروف انجام میدند. 
تناقض امروز اعتراض من بعنوان یه دانش آموزی بود که ١٢ سال تو این سیستم درس خونده و سعی داره عادلانه و به دور از تقلب ازمون بده. 
واو این واقعا تفکر برانگیز بود....

اوهوم خیلی میشه راجبش بحث کرد و کلی عقیده متفاوت وجود داره راجبش

من از دید خودم صداقت و اعتماد رو گفتم ولی باز آدم های اشتباه اطراف هر شخص با دیگری فرق داره 
اینم میشه گفت که حتی آدم اشتباه زندگی ما درست ترین فرد تو زندگی ی یه شخص دیگس! 

شفااااااااااا شفاااااااااااا ببین چیکار کردی😍

اولی که عنوانو دیدم عنوان پست رو نه ها عنوان تناقضو میگم گفتم ینی چی ولی جمله اینقدر سنگین شد و فضا اینقدر خفن شد توی چند جمله بعدش که پرام فصل پاییز گرفت 😍🔥 تناقض قابل بحثی بود میشه تا فردا سرش بحث کرد😍🔥🔥 مرسیییییییییییی ازت که چالشو درست انجام دادیو تصویر یادت نرفت دمت گرم 😍💗

😅😅😎We be

راستش کلی فکر کردم ک خوب چی بگم نگم چقدر طوفانی شروع کنم
در نهایت مغزم ارور 404 داد😂😂
تا اومدم اهنگ گذاشتم یهو یادم اومد همچین جمله ای رو ی زمانی شنیدم و هرجا میرفتم راجبش میگفتم
نظر لطفته فرهان😍😊
آره خیلی قابل بحثه حتی تو جواب کامنت ستاره هم تایید کردم اینو
قربانتتتتتت🤗🤗🤗🤗🤗😊😊😊😊

🤣🤣🤣 وای دقیقا دیدی حس میکنی تناقضا زیاده ولی وقتی میخوای بگیشون نمیدونی چی بگی 😂😂

فداتشممممممممممممم 😍😍

آره کامنت ستاره رو هم خوندم دارم به این فک میکنم که این چالش داره وارد بحثای فلسفی میشه 😍💗🔥🔥 خیلی هیجان انگیزهههههههههههههههههههههههه🔥🔥🔥

آره دقیقااااااااا👌👌👌👌👌👌👌👌👌

همین بود انگار 30 40 تا بچه قد و نیم قد تو مغزت دورت حلقه زدن دارن همزمان باهم حرف میزنن برات هرکی یچی میگه 🤦‍♀️😂😂
خدانکنه عهههه😯🥺ازین حرفا بزنی کنسلت میکنم عااا.. این ی تهدید مسلحانس! 🗡️😂
کیف کن کیف کن که هنوز کلی آدم مونده جالش بذارن و هرکس 30 روز همراهته حداقل 😎😎

😂😂😂 سلام شفا روزت بخیر 😍
دقیقااااااااااااا 😂😂 عجب مثالی حق رو ادا کرد ....

😂 چشممممممممم چشممممممممممم

آرهههههههههههه ایولللللللل 😍😍 ولی چالش پرطرفداری نشده ولی واقعا چیزای که از توش در اومده تا الان جز خفن تریناست و این روز دومیتو ینی عشق کردم من توی لینک دونی چالشا هر روزتون رو میزارم تا بچه ها ببینند 😍 اصن خیلی خفن بود

سلاااااااااااااااااام گودبوی جان روز عالی متعالی😊🤗

آفرین گودبوی بمون همیشه 😂💛❤️
بابا تازه 2روز شروع شده مطمئن باش اونایی که نیت دارن شرکت کنن وسواس گرفتن ی چی خفن بگن برگای عالم و آدم بریزه 😂از همین تریبون میگم ول بدن و سخت نگیرن ایده خودش میاد🙌😁
قوربانتتتتتت😄

چقدددددددددددددر زیبا روز دومممممم 😍😍😍 هیچ وقت بهش فکر نکرده بودم ... که واقعا اصن برنده و بازنده ای اصلا نیست ... در واقع دنیا یه چرخه قربانی کردن یه سری چیزا واسه رسیدن به یه سری چیزاست .. و معمول ترینشم ... زمان و البته علاقمونه .. که ممکنه واسه خیلی چیزا از کنارش رد شیم یه جورایی ما ادما بدون توجه به خیلی از چیزا ... یه سری چیز ها رو بدست میاریم رسما اعلام میکنم این چالش واقعا ارزششو داشت 😍 پست هایی که دارم این دو سه روز میخونم خیلییییییییییییی باحالن😍 ینی اصن کیف کردم با این دومیه چ خفن بود 😂😍🔥🥺

🥰🥰😊

دقیقا همینه که میگی. من خودم به شخصه مطمئنم هیچ وقت برنده و بازنه مطلق نیستم. گاهی هم خیلی فکر میکنم به این مطلب مثلا وقتی با داداشم منچ و اینا بازی میکنم یجوری اجازه میدم ببره و اون موقع کلی میخنده و شاده بماند ک بعدش رو مخم میره و قمپز میاد😂😂ولی خب بیشنر از وقتی که اون بازی رو ببرم بهم حس خفن بودن دست میده😎😃

هلو خاله شفاااا خوبی؟؟؟🤗🤗
دل عسلت برات تنگ شده😍😍😍🥺🥺🥺💜💜💜💜
چه خبرا؟؟؟
حقیقتا امروز به قدری سر همین تناقض روز پنجم اعصاب عسلت خط خطی بود زد اینه اتاقشو شکوند🥺نه که با مشت و لگد بشکونه هااا جامدای و کتابشو پرت کرد خورد به اینه هزاران تیکه شد کتابشم از این حجیما بود. این حادثه یک زخمی هم داشت متاسفانه اما از اونجایی که از هر انگشت عسلت یه هنر میباره خودش رسیدگی کرد😔دیگه تصور عمق فاجعه رو میذارم به عهده تصویرسازی ذهنتون🚶🏻‍♀️
این حجم از بی اعصابی تا به حال از عسل خاله دیده نشده بود😶همش تقصیر حلیمس اصن همه چی تقصیر اونه همهههههه چی حتی پی دی نیم هم نه فقط خود حلیمه حتی اینکه شما الان کنکور داری تقصیر حلیمس😤🫂

سلاااااااااااااااااام دیناااااااا🤩🤩🤩مرسی دخدرجان خودت چطوری ؟

اوموووو از مرحله خوشول خاله پریدی به عسل خاله😮😂چوکاهه‌یو🙌
به اعصابت مسلسل نباش مثلث باش!!! 🤨😂الان چطوری مصدوم‌؟
قربونت برم عین خودم ی تختت کمه هرچی دمه دستته ب در و دیوار پرت میکنی😐😑😐دیده بودیم بچه ب داییش بره ولی خاله رو نه😂
یسسسس حلیمه مقصره همه چی حتی سوراخ شدن لایه اوزون و منزوی بودن کره شمالی تقصیر اونه😈😂

پس از خراب کردن امتحان دفاعی بسی گودم😁💜
تنکس تنکس شکی درش نداشتم😎نکست لولل ایز نفس خاله😁
خاله عسلت یه گل دیگه هم کاشت دیروز🥺دعوا و بزن بزن با دوستش تو حیاط🥺فقطم به خاطر اینکه به حلیمه گفته بود مدنی نپرس تاریخ بپرس🙁
😂😂8 تا بخیه خورد دستم و این در حالیه که فک میکردم با یه بانداژ ساده تمومه😶😶اما گودم😁
😂😂 خدا نکنه نه دیس ایز د فرست تایم یونو؟ عسلت نهایت عصبی شدنش اینه که مثلا صداشو ببره بالا یه مثلا درو بکوبه دیگه ببین چقدر حلیمه و رفقای حلیمه حرصش دادن اینطوری شده🙈من دیدم دایی ندارم گفتم کی بهتر از خاله شفا بذا به خالم برم😁😁
حق حق حقققققق👀 خاله به ما میگن برا امتحان بخونین بعد ما شبا که تو خونه ایم و داریم میخونیم خودشون تو مدرسه پارتی میگیرن😐😶عکسای کذایی شونم میذارن تو پیج اینستاشون😐اونم با تیپایی که اصن من نگم براتون🙌🏻🚶🏻‍♀️

آفرین حقا خواهرزاده خودمی ب خودمم رفتی تو گند زدن ب امتحان 😎😎منم امروز 3تا امتحان رو گند زدم با افتخار اومدم خونه😂

بچه پررو رو نگا😐😑😐خودش الکی الکی میپره نکست لول🤨چندوقته دست ب خنجر نشدم ابهتمو یادت رفته ها🤨🗡️
اووووووههههه😮😮😮ودف دخدر؟! عار یو کریزی؟! عار یو لوست یور مایند ؟! 🤨
کنچانا کنچانا حرص نخور مثل منو مامانت گیسات سفید میشه بعد گریه میکنی چرا سره جوونی پیر شدی☹️
😂😂😂ای کلک صد دفعه نگفتم با میسو نگرد بدآموزی داره؟ مخ بچه های مردم کم بود مخ خاله ات هم میخوای بزنی؟ 😂😂
ودف😐😑😐

سلااام شفا جونم خوبی؟ 😃😃
منم موافقم باهات 👍👍

سهاااااااااا 🤩🤩🤩🤩🤩سلام ب روی ماهت

انقدر دلم تنگ شده مثل قبل باهات بشینم چت کنم🥺
از پشت گوشی بیا بغلممممممممم

شفا شی جدن خیلی خوب مینویسی و درباره مسائل صحبت میکنی 😁😁👏👏

😅😅خجالتم نده روزپنجم از نظر خودم چنگی ب دل نمیزنه 🤔

اتقدر دلم میخواد بشینم هی بنویسم فکرا و ایده هامو.. چ این چالشا چ فیک هایی ک تو سرمه.. کم کم ب سوی عقده ای شدن دارم میرم🥺
کنکور منو بخور راحت شم😂💔

خاله جان ما گند میزنیم دست جمعی گند میزنیم برا همین زیاد به چش نمیاد😂😂بعد نمیخونیم هم دست جمعی نمیخونیم😁بعد هماهنگ میکنیم امتحانا رو به شیک ترین حالت کنسل میکنیم
نه نه من نرفتم نکست لول گفتم الان باید برای نکست لول تلاش کنم😜گیم اورم نکن پلیز
خاله کریزی شدیم رفتتت کلاسمون به عنوان بدترین کلاس نهما توی درسا و رکورد دارترین و بهترین کلاس توی ورزش بین کل پایه شناخته شد😐😂😂
مامانم اونروز موهامو داشت درست میکرد میگفت موی سفید چی میگه؟گفتم دیدی پیرم کردی اخر مامان؟دیدی حلیمه پیرم کرد؟😂😂
به خدا تقصیر میسو نیست تقصیر یکی دیگس ولی نمیگم کیه رابطتون نزدیکه یوقت میرسه به گوشش بدبخت میشم😁😁
خاله صبا برا صبونه چنان بوی قهوه ای راه میندازن که تا توی کوچه هم بوش میاد بعد میگن ما روزه ایم😐

همه مدرسه ها همینه دخدرجان 

عااا ساری نات ساری بات ناک اوت بیبی😈😈😂(ترکیب سمی شد جمله🤣)
😂😂😂چ رکوردای عجیبی
🤣🤣🤣🤣وایییی مامانت چی گفت؟
هومممم کی میتونه باشه🤨رز؟ ستاره؟ نگین؟ نه نگین بچم پانسیونه اصن گوشی دستش نیس🤔هومم همون رز و ستاره متهم های ردیف اولن🧐
اوهوووو😐باز خوبه تو مدرسه ما کسی ادعا روزه گرفتن نداره چندان.. ولی دهنمونو صاف کردن هر دفعه تو حیاط خواستیم چیزی بخوریم گفتن برید تو کلاس یا نمازخونه 😐ودهل

دارم میام بغلت 😁😁😗😗❤
یه جا بنویسشون بعد کنکور بشین با خیال راحت همه شو بنویس ولی حتما بنویسشون چون اینجور مواقع معمولا کلی فکرای خوب به ذهن آدم میرسه 😅😄 منم خیلی بیشتر از خودت منتظر نوشته هاتم 😉😁 روزی که کتابتم چاپ کردی حتما جشن امضا بزار 😁😁

🤗🤗🤗🤗🤗🤭🤭

اتفاقا هرجور شده ثبت کردم اکثر ایده هارو. 4-5تا ویس دارم براشون.. دوتا نوت با عکس و کلی هشتگ.. 3تا فایل ورد ک خلاصه توشون نوشته شده.. اکانت واتپدمم امادس😂😂فقط منتظرم برم یره جلسه بیام بیرون امینم طور بنویسم😎😂
😅😅🤭🤭اوموووو انگیزت از خودم بیشتره و این هیجانزدم میکنه

فااایتینگ 😁😁✌✌

فایتینگ یو تو سهایی❤️✌️😁

😂😂😂
یس یس ما کلا عجیبیم🤭🤭
هیچی خندید بعدم گفت دیوونه و یکی زد پس سرم😐😂😂
نه خاله جان با این اسامای که گفتی نزدیکه 2 ماهه حرف نزدم اصن😂😂 کس دیگریه حالا بماند😂
نه برا ما گفتن اونایی که روزن بیان حیاط بقیه تو کلاسا باشن ولی ما گوش نمیدیم چون کلا 3 نفرمون روزه میگیرن🤭 خاله ناظم هفتما به ما میگه جلو روزه ها نخورین بعد خودش چنان دو لپی کیکو میچپونه تو دهنش که😐😐

پس کی میتونه باشه🤔🤔🤔

واهه😐 بخدا مدرسه ماهم همینه فکر کن یکی از بچه ها رفت دفتر تخته پاکن و ماژیک بگیره  دید مدیرمون و مشاورا نشستن صبحونه ب چه مفصلی میخورن
ای خدا 

ذهن شما را با این معما تنها میگذارم😜😁
امان از زنبوران بی عسل که فقط وز وز سر میدهند🤦🏻‍♀️

امان امان🤦‍♀️

خاله میدونی اصن اخلاق و ادبشون  به کنار
چرا حداقل وظیفه شونو انجام نمیدن؟ به معلم ریاضیمون میگیم خانم ما این مبحثو نفهمیدیم این سوالو مشکل داریم میشه برامون حل کنید؟
میگه نمیدم میخواستین یاد بگیرین😕میگه اگه یاد نگرفتین پس نیاین سر کلاس من
اگه چیزی رو بلد نیستین نیاین سر کلاس من هیق😢😢
بهمون میگه برین خودتون تو خونه بخونین
میگیم حداقل جواباشو برامون بذار اگه حل نمیکنی میگه نمیذارم تازه تهدید هم میکنه که اگه بلد نباشین چیزی رو و بیاین سر کلاس اون موقع منم نمره دادنو بلد نیستم😢
همه اینا در حالیه که کل مدارس کتابو تموم کردن و برای ما هنوز 40 صفحه کتابمون مونده و این خانم فقط و فقط میاد سر کلاس امتحان میگیره بعدم ناخن های کاشتش رو نشون ما میده و کلی تیکه میندازه بهمون کلی تهدید میکنه اخرشم میذاره میره بدون اینکه درس بده😕

😐

مگه ب مدیریت مدرسه نگفتید؟ چرا عوض نمیشه این لامصب سال ک تموم شد😑

شما فک میکنی مدیر همکار خودشو ول میکنه ما رو میچسبه؟

Well yes but actually no☹️

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
طراح قالب : عرفـــ ـــان انرژی میگیریم از بلاگ بیان